Ziektebeelden

Huidziekten
Huidinfo.nl is een betrouwbare site, opgesteld door dermatologen, waar u meer informatie kunt vinden over diverse huidziekten.

Verslavingszorg
Hebt u of heeft iemand in uw omgeving problemen met alcohol, drugs of een andere verslavingsvorm. Of heeft u er een vermoeden van. Dan kunt u bij Novadic-Kentron terecht voor meer informatie, advies en behandeling

Geslachtsziekten
Vragen over geslachtsziekten zijn vaak een wat moeilijker bespreekbaar onderwerp. Mogelijk kunt u via deze link al wat informatie terugvinden. Uiteraard bent u welkom om vragen op het spreekuur te bespreken, waar geheimhouding gewaarborgd is.

Stoppen met Roken
Wij krijgen in de praktijk veel vragen over het stoppen met roken en naar eventuele begeleiding daarbij. Door de politieke veranderingen en beleid van de zorgverzekeraars, wordt begeleiding in veel gevallen niet meer vergoed. Stivoro is de stichting die u verder kan helpen in uw tocht naar een rookvrij bestaan.

Voeding
Te zwaar, te dun, darmklachten, gezonde leefstijl streven we hopelijk met zijn allen na. Voor tips en informatie over gezonde voeding is het voedingscentrum het aangewezen startpunt

Hart- en vaatziekten
De Nederlandse Hartstichting zet zich in om mensen met cardiovasulaire problematiek te helpen en te ondersteunen.

Thuisarts.nl
Thuisarts.nl is een website voor patienten, het geeft uitleg over veel voorkomende aandoeningen. Het kan zijn dat de huisarts tijdens het consult u ook naar deze website verwijst, nadat zij een diagnose heeft gesteld. In het zoekveld kunt u uw klacht of aandoening invoeren. De site is ontwikkeld in samenwerking met nhg, het nederlands huisartsengenootschap. De leidraad voor de uitleg zijn de nhg-standaarden waar de huisarts vaak ook mee werkt.